Melbārde: ES Literatūras balva pavērs jaunas iespējas ne tikai Joņevam, bet arī Latvijai

Ceru, ka Å¡Ä« atzinÄ«ba Jānim Joņevam pavÄ"rs jaunas iespÄ"jas un kļūs par bÅ«tisku pienesumu Latvijas valsts un kultÅ«ras zÄ«mola veidoÅ¡anā, Å¡odien, uzzinot, ka Joņevam par romānu Jelgava 94 pieÅ¡Ä·irta Eiropas SavienÄ«bas (ES) LiteratÅ«ras balva, pauda kultÅ«ras ministre Dace Melbārde (VL-TB/LNNK).

"Å Ä« balva ir ne tikai pagodinājums un naudas prÄ"mija jaunajiem autoriem, kas to saņem, bet arÄ« lieliska iespÄ"ja gÅ«t starptautisku atpazÄ«stamÄ«bu," norādÄ«ja Melbārde.

Tāpat viņa uzsvÄ"ra, ka Latvijas literātu atpazÄ«stamÄ«bai pasaulÄ" nepiecieÅ¡ami labi tulkojumi, kas ir seviÅ¡Ä·i aktuāli 2018.gadā paredzÄ"tā Londonas grāmatu gadatirgus London Book Fair kontekstā: plānots, ka, gatavojoties Baltijas viesu valstu statusam Å¡ajā notikumā, angļu valodā varÄ"tu tikt iztulkoti ap 100 Baltijas autoru darbi - gan klasika, gan laikmetÄ«gā literatÅ«ra. "ES LiteratÅ«ras balva var kļūt par lielisku stimulu Å¡ajā procesā," sacÄ«ja ministre.

Joņeva iegÅ«tā ES LiteratÅ«ras balva ir vÄ"l viens apliecinājums Latvijas potenciālam kultÅ«ras un radoÅ¡o industriju jomā, pierādot Latvijas autoru konkurÄ"tspÄ"ju Eiropas un starptautiskā mÄ"rogā.

ES LiteratÅ«ras balvas laureāti iegÅ«st 5000 eiro lielu naudas balvu, kā arÄ« starptautisku popularitāti. Laureātu izdevÄ"ji arÄ« tiek aicināti pieteikties ES finansÄ"jumam grāmatu tulkoÅ¡anai citās valodās, lai sasniegtu jaunus tirgus. LÄ«dz Å¡im Eiropas SavienÄ«ba ir nodroÅ¡inājusi finansÄ"jumu darbu tulkoÅ¡anai citās valodās 56 šādas balvas ieguvÄ"jiem 20 dažādās Eiropas valodās.

Oficiālā ES LiteratÅ«ras balvas pasniegÅ¡anas ceremonija notiks 18.novembrÄ« BriselÄ".

ES LiteratÅ«ras balvas laureāti tika paziņoti treÅ¡dien, 8.oktobrÄ«, Frankfurtes Grāmatu tirgÅ« Vācijā. ES LiteratÅ«ras balvas ieguvÄ"ju vidÅ« Å¡ogad ir arÄ« tādi autori kā Bens BluÅ¡i no Albānijas, Milens Ruskovs no Bulgārijas, Jans Å…emecs no ÄŒehijas, Makis Tsits no GrieÄ·ijas, Odnija Eira no Islandes, Armins Ä'ri no LihtenÅ¡teinas, PjÄ"rs Mejlaks no Maltas, Ogņens Spahičs no Melnkalnes, Marente de Mora no NÄ«derlandes, UgļeÅ¡a Å ajtinacs no Serbijas, Birgila Oguza noÂ