Latvenergo par elektrību parādā vairāk nekā 54 000 klientu

Latvijas energokompānijai Latvenergo ir 54 214 klienti, kuri ir nokavÄ"juÅ¡i tekošā maksājuma termiņu, kas ir apatuveni 6% no uzņÄ"muma kopÄ"jā klientu skaita, portālam Diena.lv atzina Latvenergo preses sekretāre Ivita Bidere.

Juridisko personu starp parādniekiem esot ievÄ"rojami mazāk nekā mājsaimniecÄ«bu, taču juridiskajām personām ir lielākas parādu summas un tādÄ"jādi viņi veido lielāko daļu no kopÄ"jā parādu apjoma.

Ilgtermiņā debitoru parādi gan nav ievÄ"rojami pieauguÅ¡i - parādu apjoms par elektrÄ«bu ir vairāk vai mazāk nemainÄ«gs. Ir vÄ"rojamas tendences, ka parādu apjoms palielinās ziemas mÄ"neÅ¡os, taču, sākoties siltajam laikam, tas samazinās, kā arÄ« norÄ"Ä·ini vairāk tiek veikti algas izmaksas dienās.

Å ovasar parādi Ä«paÅ¡i deldÄ"ti nav, taču tie nav arÄ« pieauguÅ¡i - salÄ«dzinot 1.maija un 1.septembra datus, parādnieku skaitā neesot bÅ«tisku atÅ¡Ä·irÄ«bu. Juridiskajā sektorā ir pat novÄ"rojama pozitÄ«va tendence - neliels parādu samazinājums, bet privātajā sektorā debitoru parādu apjoms ir aptuveni tādā pat lÄ«meni. Latvenergo atzÄ«st, ka kopumā satraucoÅ¡u tendenču nav. 

Bidere stāsta, ka uzcītīgākie maksātāji ir gados vecākā paaudze, jaunākai paaudzei gan biežāk nākas atgādināt par pakalpojuma apmaksu.

MājsaimniecÄ«bu sektorā pozitÄ«vu efektu uz kopÄ"jo bilanci ir atstājis izlÄ«dzinātā maksājuma piedāvājums, kas paredz iespÄ"ju patÄ"rÄ"tājiem izlÄ«dzināt maksājumus par augstiem sezonāliem patÄ"riņiem vienmÄ"rÄ«gi visa gada garumā, tādÄ"jādi samazinot iespÄ"ju izveidot parādu.

Jāņemot vÄ"rā, ka Latvijā mājsaimniecÄ«bu elektroenerÄ£ijas patÄ"riņš ir ļoti zems - puse no tām patÄ"rÄ" tikai lÄ«dz 100 kilovatstundām elektroenerÄ£ijas mÄ"nesÄ«, lÄ«dz ar to Å¡ai daļai ir raksturÄ«ga arÄ« noteiktāka maksājumu disciplÄ«na. Savukārt tās mājsaimniecÄ«bas, kuras lieto 1000 un vairāk kilovatstundas mÄ"nesÄ«, ir tikai 6% no kopÄ"jā mājsaimniecÄ«bu skaita.  

UzņÄ"muma pārstāve skaidro, ka elektrÄ«bas atslÄ"gÅ¡ana esot ļoti galÄ"js lÄ"mums. KonstatÄ"jot parādu, klients tiek brÄ«dināts, sÅ«tot atgādinājumu,  izmantojot SMS vai zvanot. Klientam elektrÄ«ba nekad netiekot atslÄ"gta bez iepriekÅ¡Ä"ja brÄ«dinājuma - arÄ« Latvenergo ir ieinteresÄ"ts uzturÄ"t attiecÄ«bas ar lÄ«guma slÄ"dzÄ"ju un sadarboties, lai parāds neturpinātu pieaugt. UzņÄ"mums piedāvā risinājumus pakāpeniskai parāda atmaksai, elektroenerÄ£ijas atslÄ"gÅ¡anu izvÄ"loties vienÄ«gi kā galÄ"jo metodi tajos gadÄ«jumos, kad klients neizrāda vÄ"lmi sadarboties vai atsakās komunicÄ"t ar uzņÄ"mumu. Ja parāda atgÅ«Å¡ana nav iespÄ"jama paÅ¡u spÄ"kiem, tā tiek nodota ārpakalpojumam.

Bidere atgādina, ka lÄ«dzÄ«gi kā par jebkuru pakalpojumu, arÄ« par elektroenerÄ£iju ir jānorÄ"Ä·inās savlaicÄ«gi, un enerÄ£Ä"tikas uzņÄ"mumam nav pienākums ilgstoÅ¡i kreditÄ"t nemaksātājus, šādi diskriminÄ"jot tos klientus, kuri laicÄ«gi norÄ"Ä·inās par saņemto pakalpojumu. ElektroenerÄ£ijas piegāde ir pÄ"capmaksas pakalpojums, un tādÄ"ļ uzņÄ"mums aicina klientus gadÄ«jumos, ja rodas maksātspÄ"jas problÄ"mas, savlaicÄ«gi sazināties ar Latvenergo, lai meklÄ"tu kopÄ"ju risinājumu.