Pasažieru vilciens paraksta 22 miljonu vērtu līgumu par vilcienu modernizāciju

Par 19 dÄ«zeļvilciena vagonu modernizāciju Pasažieru vilciens (PV) parakstÄ«jis lÄ«gumu ar uzņÄ"mumu apvienÄ«bu, kurā ietilpst AS VRC Zasulauks, Daugavpils lokomotÄ«vju remonta rÅ«pnÄ«ca un RÄ«gas vagonbÅ«ves rÅ«pnÄ«ca.

KopÄ"jās projekta izmaksas ir 21,98 miljoni eiro, no Å¡Ä«s summas 13 miljoni eiro bÅ«s piesaistÄ«tais Eiropas SavienÄ«bas lÄ«dzfinansÄ"jums. Saskaņā ar parakstÄ«to lÄ«gumu Å¡Ä« gada maijā modernizācijai tiks nodots pirmais dÄ«zeļvilcienu sastāvs, un jau Å¡Ä« gada beigās tiks saņemts pirmais modernizÄ"tais sastāvs un nodots ekspluatācijā. Kopumā tiks modernizÄ"ti pieci trÄ«s vagonu sastāvi un viens četru vagonu sastāvs, bet dÄ«zeļvilcienu sastāviem ar trÄ«s vagoniem tiks ierÄ«kots paaugstināta komforta salons ar 16 vietām. Modernizāciju plānots pabeigt 2015.gada nogalÄ", kad tiks saņemti pÄ"dÄ"jie modernizÄ"tie dÄ«zeļvilcienu sastāvi.

Kā biznesa portālu Nozare.lv informÄ"ja uzņÄ"mumā, modernizÄ"tie vagoni gan uzlabos novecojuÅ¡o sastāvu tehnisko stāvokli, gan nodroÅ¡inās papildu Ä"rtÄ«bas pasažieriem. LÄ«dz ar to tiks izpildÄ«tas arÄ« Eiropas SavienÄ«bas vides aizsardzÄ«bas prasÄ«bas un ievÄ"rota regula attiecÄ«bā uz pārvadājumu nodroÅ¡ināšanu pasažieriem ar ierobežotām pārvietoÅ¡anās spÄ"jām. Plānots, ka pÄ"c modernizÄ"Å¡anas varÄ"s pagarināt esoÅ¡o dÄ«zeļvilcienu ekspluatācijas termiņu par vÄ"l 20 gadiem. Modernizācijas rezultātā tiks samazināts energoresursu patÄ"riņš un uzturÄ"Å¡anas izmaksas.

Å Ä« ir otrā ritošā sastāva modernizācija PV vÄ"sturÄ", pirmā tika veikta elektrovilcieniem 2006.gadā.

UzņÄ"muma rÄ«cÄ«bā esoÅ¡ais vidÄ"jais ritošā sastāva vecums pārsniedz 25 gadus, un, lai tie atbilstu mÅ«sdienu prasÄ«bām, ir jāveic bÅ«tiski uzlabojumi. RealizÄ"jot visus konkursa nolikumā definÄ"tos nosacÄ«jumus, tiks bÅ«tiski uzlabots pasažieru komforta un droÅ¡Ä«bas lÄ«menis, ievÄ"rotas ES prasÄ«bas, kā arÄ« samazināti ekspluatācijas izdevumi, skaidro uzņÄ"mumā.

PV valdes priekÅ¡sÄ"dÄ"tājs Artis Birkmanis skaidro, ka apsveicams ir arÄ« fakts, ka vairāki Latvijas uzņÄ"mumi spÄ"j apvienoties, lai kopÄ"jiem spÄ"kiem veiktu sarežģītāku pasÅ«tÄ«jumu realizāciju, tādÄ"jādi arÄ« nodroÅ¡inot paÅ¡māju speciālistiem darbavietas.

PV arÄ« informÄ" par bÅ«tiskākiem uzlabojumi pasažieru Ä"rtÄ«bām un droÅ¡Ä«bai. BÅ«s jaunas iekāpÅ¡anas sistÄ"mas, kas nodroÅ¡inās Ä"rtu iekāpÅ¡anu cilvÄ"kiem ar kustÄ«bas traucÄ"jumiem, vecāka gada gājuma cilvÄ"kiem vai jaunajām māmiņām ar bÄ"rnu ratiņiem. Tāpat bÅ«s ierÄ«kota klimata kontrole, kas nodroÅ¡inās vienmÄ"rÄ«gu temperatÅ«ru vagona salonā gan ziemā nodroÅ¡inot siltumu, gan vasarā radot vÄ"sumu.

ModernizÄ"tajos dÄ«zeļvilcienu sastāvos bÅ«s jauna tipa sanitārās telpas, kurās bÅ«s mÅ«sdienām atbilstoÅ¡a tualete, kas bÅ«s piemÄ"rota arÄ« cilvÄ"kiem ar kustÄ«bu traucÄ"jumiem, tāpat Å¡Ä«s telpas bÅ«s aprÄ«kotas ar zÄ«daiņu pārtinamajiem galdiņiem, kas sniegs papildus Ä"rtÄ«bas jaunajiem vecākiem.

BÅ«s speciāli aprÄ«kotas vietas cilvÄ"kiem ar kustÄ«bu traucÄ"jumiem, kā arÄ« vieta, kur novietot bÄ"rnu ratiņus un velosipÄ"dus. Tāpat bÅ«Å¡ot jaunas Ä"rtākas sÄ"dvietas; mÅ«sdienÄ«ga informācijas sistÄ"ma vagonu salonos; paaugstināta komforta vagona salons ar papildu Ä"rtÄ«bām; video novÄ"roÅ¡anas aprÄ«kojums pasažieru droÅ¡Ä«bas kontrolei, kā arÄ« Wifi - bezvadu internets visos modernizÄ"tajos vagonos.

Projektu par dÄ«zeļvilcienu ritošā sastāva modernizāciju lÄ«dzfinansÄ" ES KohÄ"zijas fonds programmas InfrastruktÅ«ra un pakalpojumi ietvaros, aktivitāte IlgtspÄ"jÄ«ga sabiedriskā transporta sistÄ"mas attÄ«stÄ«ba.

Kā ziņots, AS RÄ«gas VagonbÅ«ves rÅ«pnÄ«ca (RVR) ir gatava lÄ«dz 2015. gadam realizÄ"t 19 dÄ«zeļvilcienu modernizāciju, biznesa portālam Nozare.lv norāda RVR valdes priekÅ¡sÄ"dÄ"tājs Gatis KamarÅ«ts.

"Ja nebÅ«tu pārliecināti, ka izpildÄ«sim Å¡o lÄ«gumu, nebÅ«tu startÄ"juÅ¡i, kaut gan jāatzÄ«st, ka problÄ"mas vienmÄ"r var bÅ«t," saka KamarÅ«ts.

"Jebkurā šāda veida projektā, kura pirmais posms ir tā izstrāde, sertifikācija, pÄ"c tam realizācija, vienmÄ"r var kaut kas gadÄ«ties procesā, taču, balstoties uz pieredzi un izpratni, uzņÄ"mums neredz nevienu tādu kritisku punktu, lai teiktu, ka tā realizācija ir apdraudÄ"ta vai nav iespÄ"jama," skaidroja RVR vadÄ«tājs.

Viņš skaidroja, ka trÄ«s uzņÄ"mumi startÄ"jot kopā, ņemot vÄ"rā noteiktos termiņus. Resursus, kas nepiecieÅ¡ami modernizācijai, varÄ"ja nodroÅ¡ināt, kombinÄ"jot visu trÄ«s uzņÄ"mumu iespÄ"jas. Projektu visi trÄ«s uzņÄ"mumi veikÅ¡ot kopÄ«gi, un "negribÄ"tos tagad uzsvÄ"rt, kurÅ¡ darÄ«s vairāk vai mazāk". UzņÄ"mumu starpā kompetences esot sadalÄ«tas, un esot skaidrs, kā darbi tiks dalÄ«ti, lai gan reāli sadalÄ«jumu varÄ"s noteikt tad, kad bÅ«s izstrādāts projekts.

Konkursā esot noteikts laika grafiks, taču, savstarpÄ"ji vienojoties, varot to mainÄ«t, skaidro RVR vadÄ«tājs. "Å…emot vÄ"rā, ka patlaban nevaram pateikt gala tehniskos risinājumus, jo nav projekta, tad arÄ« nevaru dot atbildi, ka bÅ«s tikai tā un ne savādāk. Ir komplektÄ"jošās daļas un agregāti, kas tiek iepirkti no treÅ¡ajām pusÄ"m. LÄ«dz ar to trešā puse var nosaukt citu termiņu, un tas ir iemesls mainÄ«t termiņus lÄ«guma iekÅ¡ienÄ". Tas, ka lÄ«dz 2015.gada beigām vilcieni tiks modernizÄ"ti, ir skaidrs," uzsver KamarÅ«ts.

Uz jautājumu, kāpÄ"c konkursā nav pieteicies neviens cits pretendents, KamarÅ«ts norādÄ«ja, ka viens no riskiem, iespÄ"jams, ir bijis laika faktors, tāpat citiem uzņÄ"mumiem varÄ"ja arÄ« nebÅ«t intereses. "MÄ"s piedalÄ«jāmies tāpÄ"c, ka tie ir RVR ražoti vilcieni, mums ir veiksmÄ«ga pieredze tādu modernizācijā," atzÄ«st RVR vadÄ«tājs.