Magonis: Tas, ka Krievijas dzelzceļu neiekļāva ES sankciju sarakstā ir vērtējams pozitīvi

Eiropas savienÄ«bas (ES) sankciju vilnis pret Krieviju apdraudÄ"s arÄ« Latvijas tranzÄ«ta sistÄ"mu - tās ir vairāk finansiālas sankcijas - ierobežot ilgtermiņa kredÄ«tu, jaunu tehnoloÄ£iju pieejamÄ«bu, Latvijas TelevÄ«zijas (LTV) raidÄ«jumā RÄ«ta Panorāma treÅ¡dien, 17.septembrÄ«, norādÄ«ja VAS Latvijas Dzelceļš (LDz) prezidents UÄ£is Magonis. 

"MÄ"s vedam naftas produktus, bet rodas problÄ"mas ar norÄ"Ä·inu sistÄ"mu. Tas, ka Krievijas Dzelzceļš nav Å¡o sankciju sarakstā ir vÄ"rtÄ"jams ļoti pozitÄ«vi," Panorāmai stāsta Magonis.

Magonis noliedz, ka Krievijas uzņÄ"mums pārtrauktu sadarboties ar Latviju, ja arÄ« tiktu iekļauts ES sankciju sarakstā, jo "kravas jau tā tik vienkārÅ¡i neapstāsies - viņas nevar tā kā ar nazi nogriezt. ProblÄ"mas varÄ"tu bÅ«t tikai ilgtermiņā."

Ukrainas krÄ«ze ir samazinājusi LDz apgrozÄ«jumu. Magonis lÄ"Å¡, ka uzņÄ"mums Å¡ogad potenciāli zaudÄ"jis pusmiljonu tonnu kravas, kas varÄ"ja bÅ«t, ja nebÅ«tu Ukrainas krÄ«zes. "Viena tonna esot aptuveni 15 eiro Latvijai neiegÅ«tu ieņÄ"mumu. LÄ«dz ar to Latvija Ukrainas krÄ«zes dÄ"ļ nav ieguvusi aptuveni 7,5 miljonus eiro no dzelzceļa kravu pārvadājumiem. PaÅ¡laik gan tie ir nelieli zaudÄ"jumi, taču neko nevar darÄ«t," turpina LDz vadÄ«tājs.

"Ilgtermiņā mÄ"s saprotam, ka Eiropa centÄ«sies kļūt neatkarÄ«gāka no Krievijas energoresursiem, tādÄ"ļ mÅ«su energoresursu kravas [ogles, nafta, naftas produkti], kuras ir vairāk nekā 105% no visām pārÄ"jām kravām, samazināsies," norāda Magonis.