Pensionāres atklāta vēstule prezidentam: Kāpēc valdība vēlas būt augstāka par Dievu?

Atklāta vÄ"stule Valsts prezidentam Andrim BÄ"rziņam, Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai un ministriem:


Labdien!

Es, Dzintra Persidska, 67 gadus veca pensionāre/invalÄ«de vÄ"los pajautāt mÅ«su valsts vadÄ«bai, kāpÄ"c viņi vÄ"lās bÅ«t augstāki savos pieņÄ"mumos par debesu tÄ"vu - Dievu?

Cik tiesiski  viņi var  noteikt limitu (Å¡obrÄ«d - 3 gadi) slimÄ«bai, ko piemeklÄ" cilvÄ"kus? Dievam pat tas nav iespÄ"jams!

Man ir pensija apmÄ"ram minimālās algas apmÄ"rā, un ar tādu summu izdzÄ«vot nevaru, tāpÄ"c 2012.gada janvārÄ« uzsāku darba attiecÄ«bas, diemžÄ"l treÅ¡ajā darba dienā ar mani notika smags nelaimes gadÄ«jums darbā. Noslimoju un atrados ieÄ£ipsÄ"ta veselu gadu. PieÅ¡Ä·Ä«ra 3.invalidiātes grupu, saņÄ"mu no valsts slimÄ«bas pabalstu.

2013.gada septembrÄ« atkal uzsāku darbu, tomÄ"r oktobrÄ« smagā darba trauma lika par sevi manÄ«t, un ārsts man liedza strādāt, aizgāju uz slimÄ«bas lapas. "A" lapu man atmaksāja darba devÄ"js, bet ,"B" lapu Valsts Sociālās apdroÅ¡ināšanas aÄ£entÅ«ra atteicās atmaksāt, jo, lÅ«k, nav pagājuÅ¡i trÄ«s gadi no manas slimoÅ¡anas!

Ar pensiju vien man nav iespÄ"jams sakopt sevi un apmeklÄ"t ārstus! NožÄ"lojami! No RÄ«gas Sociālā dienesta eju pa gabalu, nevÄ"los pazemojumus, ko saņÄ"mu, kad biju Ä£ipsÄ« "sapakota" 2012.gadā.

Tagad nabadzÄ«bas dÄ"ļ bija jāizrauj visi zobi, esmu kā vÄ"dzele, tāpÄ"c atkal atsāku darba attiecÄ«bas, lai nopelnÄ«tu sev zobus. Cik ilgi - nezinu!

Man ir atbildÄ«gs sabiedriskais darbs, darbojos Pensionāru iespÄ"ju centrā kā koordinatore, biju arÄ« Latvijas Pensionāru federācijas paspārnÄ", gāju uz darba sÄ"dÄ"m Saeimā, bet tagad slÄ"pjos no cilvÄ"kiem, jo neestÄ"tisks paskats.

Citās valstÄ«s bezzobjiem pieÅ¡Ä·ir invalÄ«da statusu, bet Latvijā? Latvijā nosaka ar likumu, cik tu drÄ«ksti slimot. KrÄ«zes gados pamatojums esot bijis, lai valsti glābtu no posta. KrÄ«ze taču ir beigusies, vai nebÅ«tu jāatceļ Å¡is negodÄ«gais likums? Å is negodÄ«gais limits Ä«paÅ¡i vecuma pensionāriem, kuri tiešām grib strādāt, lai nodzÄ«votu cilvÄ"ka cienÄ«gas vecumdienas, ir vairāk par noziegumu. Ne jau visiem ir prezidenta pensija!

ArÄ« ne visi ir dzÄ"rāji un sociāli degradÄ"juÅ¡ies, kuriem vienalga, kāds ir viņu vizuālais izskats. TomÄ"r esam cilvÄ"ki un vÄ"lamies sevi sakopt, ielikt mutÄ" zobus, paārstÄ"t gados iegÅ«tas kaites utt.

Padomājiet pirms vÄ"lÄ"Å¡anām, atceliet nejÄ"dzÄ«go likumu par apdroÅ¡ināšanu darba nespÄ"jai. ArÄ« paÅ¡reizÄ"jā darbā jÅ«tos slikti, bet lapu nevaru ņemt, neatmaksās, bet jāpelna nauda zobiem. Domāju, ka es neesmu vienÄ«gā šādā nožÄ"lojamā situācijā.

Gaidāt, lai par jums balsojam, tā nebūs!

Cieņā,

Dzintra Persidska
pensionāre/invalīde, sabiedriska būtne pensionāru vidū